Pinkstermeerkamp op 12 en 13 juni 2011
voor ABCD-junioren en senioren,
Uitnodiging

 
Laatste nieuws
  • 13-6-2011 - uitslag dag 1 & 2
  • 11-6-2011 - De definitieve deelnemerslijst is nu bekend en staat op de website. Indien er nu nog deelnemers afvallen, worden deze niet meer vervangen door aspirantdeelnemers op de reservelijst.
  • 7-6-2011 - Tot zaterdag kunnen er nog deelnemers uitvallen en reserves opschuiven.
  • 7-6-2011 - Het aantal deelnemrs is nu 210, weer meer als in voorgaande jaren. Helaas kunnen we niet iedereen tevreden stellen en zijn er dus toch reserves afgevallen.
  • 7-6-2011 - Het aantal inschrijvingen was megagroot, totaal uiteindelijk zo'n 280
  • 15-03-2011 - Inschrijvingen die VOOR 15 maart zijn verstuurd naar AV Startbaan worden niet in behandeling genomen.
  • 15-03-2011 - Het opgeven van reserve-atleten is niet toegestaan. Daar wordt dus ook geen rekening mee gehouden
  • 15-03-2011 - Let op: indien er toch grote groepen atleten in een categorie van één vereniging worden ingeschreven, zal de organisatie zelf toch tot selectie overgaan
  • Klik hier voor de deelnemerslijst en aantallen - Let goed op de laatste publicatiedatum!
    In het overzicht per categorie zijn de deelnemers boven in de lijst, zonder gekleurde achtergrond, toegelaten.

  • Chronologen: dag 1 en dag 2
  •  

    Uitnodiging
    Hierbij wil de vereniging AV Startbaan jullie uitnodigen voor de officiële meerkampwedstrijd voor ABCD-junioren en senioren op 12 en 13 juni 2011.

    Deze wedstrijd wordt georganiseerd op het Atletiekcentrum Startbaan in Amstelveen.
    Adres: Startbaan 1a in Amstelveen Zuid, tel 020 647 33 73.

    Inschrijven is mogelijk vanaf 15 maart 2011. Inschrijven gebeurt per vereniging centraal door de wedstrijdsecretaris uitwedstrijden (of zijn vervanger) met behulp van het bekende A-formulier.
    Losse inschrijvingen van individuele deelnemers worden niet geaccepteerd.

    Aanvangstijden
    Aanvang op beide dagen: in principe om 11.00 uur, mede afhankelijk van het aantal deelnemers.
    Einde wedstrijd op maandag om ca 17.00 uur

    Programma
    Per categorie wordt er een officiële meerkamp over twee dagen gehouden, zowel voor A-, B-, C- en D-junioren als voor senioren. Er is GEEN mastercategorie en er wordt tevens geen rekening gehouden met afwijkende gewichten of hoogtes voor masters indien zij inschrijven bij de senioren.
    Voor deze wedstrijd wordt er gelegenheid tot overnachting geboden. Jullie kunnen je tent al vanaf zaterdagavond opzetten. Maar wel eerst contact opnemen met de wedstrijdorganisatie.

    Aanvangs- en vervolghoogtes
    Voor deze wedstrijd worden de aanvangshoogtes en vervolghoogtes voor hoogspringen en polsstokhoog als volgt vastgesteld:
    categorie aanvangshoogtevervolghooogtes
    hoogpolshooghoogpolshoog
    Meisjes D10,95m7cm tot 1,02m, vervolgens 5cm
    Jongens D11,05m7cm tot 1,12m, vervolgens 5cm
    Meisjes D21,00m7cm tot 1,07m, vervolgens 5cm
    Jongens D21,10m7cm tot 1,17m, vervolgens 5cm
    Meisjes C1,10m7cm tot 1,17m, vervolgens 5cm
    Jongens C1,20m7cm tot 1,27m, vervolgens 5cm
    Meisjes B1,25m7cm tot 1,32m, vervolgens 5cm
    Jongens B1,35m2,107cm tot 1,42m, vervolgens 5cm15cm tot 2,85m, vervolgens 10cm
    Meisjes A1,30m7cm tot 1,37m, vervolgens 5cm
    Jongens A1,40m2,307cm tot 1,47m, vervolgens 5cm15cm tot 2,90m, vervolgens 10cm
    vrouwen1,30cm7cm tot 1,37m, vervolgens 5cm
    Mannen1,40cm2,30m7cm tot 1,47m, vervolgens 5cm15cm tot 2,90m, vervolgens 10cm
    Dit is met name bedoeld om de snelheid in de wedstrijd te houden. Als je weet dat je de aanvangshoogte niet kunt halen, houd hier ook rekening mee bij de beslissing of je welof niet zult inschrijven.

    Maximum aantal deelnemers en limieten
    Per categorie is er een maximum aantal deelnemers vastgesteld, gebaseerd op de ervaringen van voorgaande jaren. Er wordt NIET geselecteerd op beste prestaties (die wel moeten worden opgegeven net als het hoogste puntenaantal behaald op de meerkamp), de toelating tot de wedstrijd is op volgorde van ontvangst van de inschrijving op de mail. Indien de grens is bereikt halverwege een A-formulier, dient de betreffende inschrijver zelf de selectie te bepalen. De maximum aantallen zijn als volgt:
    Categorieaantal mannenaantal vrouwen
    junioren D 1e jaars 18 18
    junioren D 2e jaars 18 18
    junioren C 1e jaars 18 18
    junioren C 2e jaars 18 18
    junioren B 18 12
    junioren A 12 6
    Senioren 12 6

    Ook dit jaar hebben we nog geen maximum aan het aantal atleten per vereniging per categorie gesteld. We willen dat graag zou houden. Aan de verenigingen willen we dan ook dringend vragen GEEN grote aantallen per categorie in te schrijven, maar alleen de echte meerkampers af te vaardigen. Dat is leuker voor de wedstrijd, voor de atleten zelf en voor andere verenigingen die dan ook nog een kans hebben om in te schrijven. Ook hebben we nog geen limieten ingesteld (wel minimum aanvangshoogten), maar als dat nodig blijkt te zijn, zal dat zeker gebeuren.
    Hierbij geldt tevens dat de atleten alleen kunnen inschrijven in hun eigen categorie en niet in een hogere. Dit geldt ook als een categorie al "vol" zit en de hogere nog niet. Eventueel doorschuiven naar andere categorieën, bijoorbeeld samenvoegen, is voorbehouden aan de organisatie.
    Van grote verenigingen met een grote meerkampgroep op niveau kan natuurlijk een groter aantal atleten verwacht worden, maar ook die willen we dringend verzoeken enige terughoudenheid in acht te nemen.
    Het zou jammer zijn als serieus goede atleten niet kunnen deelnemen omdat anderen er alleen voor de gezelligheid zijn.

    Indien tegen de sluiting van de inschrijving blijkt dat er in verschillende categorieën plaatsen over cq tekort zijn, zal er door de organisatie nog geschoven worden met de aantallen. Hierdoor kunnen atleten niet worden afgewezen, wel kan je alsnog worden toegelaten.
    Opengevallen plaatsen, ontstaan door afschrijvingen, worden tot één dag voor de wedstrijd opgevuld.

    Top logo ill (14K)

    Prijzen

  • In alle categorieën worden drie prijzen uitgereikt. Het aantal ingeschreven deelnemers op 29 mei is hiervoor bepalend. Daarnaast wordt er door Top International werpmateriaal beschikbaar gesteld als extra prijzen.
  • D en C junioren worden gesplitst in een apart klassement voor 1e en 2e jaars.
  • Inschrijven
    Inschrijven gebeurt vanaf 15 maart 20101via het standaard A-formulier, door één centrale inschrijver. Dit formlier moet
    naar het volgende emailadres wedstrijdsecretariaat@av-startbaan.nl worden gestuurd

    Alleen een email sturen met je gegevens heeft geen zin, dat wordt niet in behandeling genomen en er wordt ook niet op gereageerd.
    Vermeld bij de inschrijvingen wel de beste prestaties op de loopnummers en de technische nummers van het afgelopen jaar, dit mede in verband met de serie-indeling.

    De sluitingsdatum van de inschrijving is op 9 mei. Daarna worden indien nodig de maxima per categorie opnieuw vastgesteld en kunnen inschrijvingen alleen nog na telefonisch overleg in behandeling worden genomen. Volg daarvoor de mededelingen op de website.

    Inschrijfgeld
    Het inschrijfgeld bedraagt Eur.7,00 voor de CD-junioren, Eur.10,00 voor de AB-junioren en de senioren betalen Eur.12,50. Het totale inschrijfgeld van een vereniging dient te worden voldaan door middel van een overmaking, bijv. via internetbankieren, op giro 7861381 t.n.v. Atletiekverenging Startbaan, onder vermelding van de wedstrijd, de inschrijvende vereniging, het aantal atleten en de inschrijfdatum. Het inschrijfgeld moet 3 dagen voor de eerste wedstrijddag zijn betaald.

    Informatie
    E-mail: wedstrijdsecretariaat@av-startbaan.nl
    Website: www.AV-Startbaan.nl ==> wedstrijden ==> kalender

    Telefoon: Len Alofsen, 06 5429 4565
    Uitslagen 2010: vind je hier. Uitslagen 2009: totaal
    Kijk hier voor:
  • Foto's van 2009 vind je hier, fotograaf Judith Vinkesteijn.
  •